top of page

PRAKTISCHE INFO

Bandjes & pasjes

Medewerkerspasje.

Een pasje zodat je herkenbaar bent als medewerker. Je vindt er ook je uurrooster op terug. Zorg dat je het bij hebt tijdens je werkuren.


Medewerkersbandje.

Het polsbandje dat drie dagen geldig is en toegang verleent tot het festivalterrein. Medewerkers die backstage werken ontvangen een backstage bandje in de plaats van een medewerkersbandje.

 

Waar afhalen? Aan de medewerkerskassa tegenover De Zwerver 

Wanneer? op vrijdag 13 september van 14.00 tot 22.00, zaterdag 14 september van 12.30 tot 14.00.


Op vrijdag, vlak voor de start van het festival is het aan de medewerkerskassa zeer druk, kom dan ook ruim voor het begin van het festival of je shift. Ook wie nog geen t-shirt ontving kan daar terecht.


Zorg er voor dat je op vrijdag voor 22 u je materiaal hebt opgehaald. Lukt dit niet, dan ligt je medewerkersbandje en of pasje klaar aan de INFOKASSA (naast het terras van café De Swaene)). Ook als je alleen op zondag werkt en er niet eerder bent, haal je je pasje en polsbandje aan de infokassa af.


Sfeerbeheer vrijwilligers: rechtstreeks naar Manu voor bandjes, pasjes en t-shirts.


Backstagebandje: daarop staan er codes. Zo kan je weten tot welke zones de drager toegang heeft:

A - van Artist. De groepsnaam staat ook op het bandje ter identificatie.
T - van Tent: toegang tot de podiumruimte van de Concerttent (Apollo).
Z - van Zaal De Zwerver: toegang tot de podiumruimte van Zaal De Zwerver.
C - van Café De Zwerver: toegang tot de podiumruimte van Café De Zwerver.
B - van Buskerstage
F - van frontstage: voor persfotografen (strictly limited)

Jetons

Een pint of frisdrank kost twee jetons en niet één!
 

We willen nog lang doorgaan met ons festival. Het is belangrijk dat iedereen aan de bars en eetstanden extra aandachtig is en altijd voldoende bonnen vraagt. Wij zorgen voor duidelijke prijslijsten aan jullie stand.
 

Het gratis weggeven van drank en eten aan vrienden of ander misbruik is verboden. Bedankt voor jullie eerlijkheid, dit betekent heel wat voor ons.
 

Zijn niet geldig: bonnen en jetons van de voorgaande jaren en van de jaarwerking in de Zwerver.


ER ZIJN TWEE SOORTEN JETONS
 

TYPE 1 – VERKOCHTE JETONS:  met deze jetons kan je terecht aan alle bars van het hele festival, ook aan de foodtrucks, eetstanden, op de camping,….

TYPE 2 – JETONS MEDEWERKERS:  jetons die niet worden verkocht maar worden uitgedeeld aan de vrijwilligers, partners, artiesten en crew.
Deze zijn geldig aan alle bars van het festival, inclusief de camping bar, de koffiebar en de cocktailbar. Ze zijn niet geldig aan de eetstanden en foodtrucks (zowel eigen als externe eetstanden).

 

Medewerkers Kassa Jetons

Jetons worden per 6 verkocht (9 euro of 1,5 euro per stuk) of per 1 (1,7 euro).

Bij het begin van je shift ga je naar het financieel secretariaat (Anja). Daar ontvang je de jetons en de geldbak met wisselgeld. Het secretariaat bevindt zich in de gemeenteschool, op het einde van de gang van de kleuterklasjes.

 

De ene bonnenkassa staat links van de ingang van de kerk tegen de kerk, de andere kassa staat in de buskerzone (in de Ieperleedstraat in de rij van de bar, koffiebar,…).

Eten Medewerkers

Waar? 
Het gebouw van de kinderopvang. Je bereikt het gebouw via de weg die loopt vanaf de toiletten van het festivalterrein langs de zijkant van de speelplaats van de vrije basisschool.
 

Wanneer?
Op zaterdag en zondag tussen 17.30 en 20.30 kun je warm eten. Als de uren van je shift zo geregeld zijn dat je kan eten voor of na je werk doe je dit. Zo moet je niet aan je verantwoordelijke vragen om te mogen gaan eten. Overlappen de uren van je shift volledig met de uren waarop je kan eten, dan spreek je af met je verantwoordelijke vooraleer je gaat eten.
 

Hoe?
Met een eetbon. Je hebt die in principe al ontvangen, en je hebt recht op een maaltijd op de dag dat je meehelpt, behalve op vrijdagavond, dan is er geen eten voorzien. Je helpt de medewerkers van de keuken enorm door je bord en bestek af te ruimen.

Parking

Medewerkers parking gaan direct naar de parking, gelegen in de Leffingestraat net voor de Fleriskotstraat.

Bij elke shiftwissel zal de verantwoordelijke de nodige uitleg geven. Het werk van de parking crew komt er op neer geld te ontvangen en er voor te zorgen dat de parking ordentelijk wordt gevuld. Betaling via payconiq op de parking is mogelijk.

 

Opbouw/Afbraak

Zij die zich voor opbouw opgaven: alle info via de facebook groep op- en afbouw leffingeleuren 2024
 

In principe start de opbouw op dinsdag, maar wie vrij is houdt best de vrijwilligerspagina van facebook in de gaten, want de kans is groot dat we ook eerder al één en ander plannen.

Polsbandjes Controle

ALGEMEEN
 

IN/UIT polsbandjescontrole gebeurt aan Zaal De Zwerver, Café De Zwerver (op tijdstippen dat er concerten plaatsvinden), aan de concerttent (Apollo) en aan de ingang van de kerk.


Tickets worden omgeruild voor polsbandjes naast de infokassa (zelfde container, naast café De Swaene).
 

Om te weten wie je mag doorlaten of niet kijk je alleen naar BANDJES. Pasjes zijn geen doorgangsbewijs.
 

Bij het omdoen van de bandjes moet je goed kijken of het om een dagticket of weekendticket gaat. LET GOED OP DAT JE IEMAND MET EEN DAGTICKET GEEN WEEKENDBANDJE OMDOET (en omgekeerd).
 

Er hangt elke dag aan de in/uit een schema waar de door te laten kleuren en codes op staan.

LAAT DUS NIEMAND DOOR DIE EEN BANDJE AAN HEEFT MET EEN KLEUR OF CODE DIE NIET OP DE LIJST VAN DIE DAG STAAT.

 

Alle backstagebandjes hebben dezelfde kleur. Het is dus niet de kleur die bepaalt voor welke dag het bandje geldig is maar het opschrift: op de bandjes staat telkens duidelijk de volgende opschriften: BS-VRIJ, BS-ZAT of BS-WE (op zondag gebruiken we de BS-WE bandjes).
 

Kinderen tot en met twee jaar mogen gratis op Leffingeleuren. Kinderen van 3 tot 12 kunnen genieten van een speciaal tarief (10 euro per dag). De tickets aan dit tarief zijn enkel beschikbaar aan de kassa en kunnen enkel worden gekocht door een begeleidende meerderjarige die zelf in het bezit is van een geldig festivalbandje voor dezelfde dag.

Ook als het festival uitverkocht is kan men aan de infokassa nog een bandje voor kinderen aanschaffen.

 

Polsbandjes worden altijd voldoende strak en aan de rechterpols omgedaan.


Medewerkers die zonder bandje binnen willen stuur je eerst naar Inge, Tine en Ine.


Kampeerders hebben ook een (papieren) bandje. Hun bandje dragen ze aan de linkerpols en geldt zeker niet als toegangsbewijs naar het festival. Het betekent uitsluitend dat ze hebben betaald voor de camping.

Medewerkers controle polsbandjes backstage

Jullie ontvangen de gsm nummers van de drie medewerkers van het secretariaat artiesten (Steven, Silke en Tats). Bel ze op zodra artiesten zich aan jullie poort aanmelden. Zij geven hen backstagebandjes en vervolgens kunnen ze de backstage binnen. Geen artiesten binnenlaten vooraleer Steven of iemand anders van het artiesten-secretariaat erbij geweest zijn.

Artiesten voor buskerstreet mogen niet langs hier naar binnen maar moet Jasper Vaneessen contacteren. Ze hebben zijn gegevens vooraf gekregen. Indien nodig kunnen jullie Jasper contacteren.

Eetstanden en Bars

In tegenstelling tot veel van onze collega’s rekenen we geen waarborg aan voor de herbruikbare bekers, dit om het jullie en het publiek niet moeilijk te maken.
 

Let wel, omdat wij elke verdwenen beker moeten betalen willen we jullie en het publiek oproepen om de herbruikbare bekers NIET MEE TE NEMEN NAAR HUIS, NIET IN DE VUILBAK TE GOOIEN, MAAR WEL ZOVEEL MOGELIJK AAN DE BARS IN TE LEVEREN. 

JE BEWIJST ONS EEN GROTE DIENST DOOR NIET ALLEEN JOUW BEKER NAAR DE BAR TE BRENGEN, MAAR OOK ALLE BEKERS DIE JE ZIET RONDSLINGEREN. Het is een kleine moeite, maar het spaart ons veel geld. Bedankt alvast.

We werken niet met een apart inzamelpunt maar wassen aan alle bars de bekers af.

Belangrijk: 1 PINT = 2 JETONS

DE MEESTE CONSUMPTIES ZIJN 2 JETONS (BIER EN FRISDRANK), MAAR ANDERE COMBINATIES ZIJN MOGELIJK. LEES AANDACHTIG DE PRIJSLIJSTEN EN LAAT JE NIET MISLEIDEN.

 

De enige juiste volgorde van werken:

1. BESTELLING OPNEMEN
2. AANTAL JETONS BEREKENEN EN ONTVANGEN EN DE JETONS METEEN IN DE BAKKEN GOOIEN
3. DE BESTELLING DOORGEVEN

​

Voor eten, drank,… moet iedereen betalen (ook je vrienden), let er dus zeer goed op dat je het juiste aantal jetons ontvangen hebt voor je doorgeeft. 


Wat en waar?

- GROTE BAR = grote tent tegenover De Zwerver
- BAR BUSKERZONE= bar tegenover het buskerpodium (Ieperleedstraat)

- BAR café: in het café
- BAR FOYER: in zaal De Zwerver

 

  • Niet op voorhand tappen, zeker tijdens kalmere momenten

  • Laat het tappen over aan je collega’s die dit kunnen, het festival komt wat te laat om als tapcursus te fungeren.

  • Meld op tijd aan de tap-verantwoordelijke wanneer je ziet dat er te weinig voorraad in de frigo’s ligt. Hij zorgt er dan voor dat de bevoorrading langskomt.

  • Bier en wijn zijn verboden onder de 16, sterke drank kan pas vanaf 18: identiteitskaart vragen indien twijfel.- verdeel het werk zo eerlijk mogelijk, iedereen helpt mee met het wassen van de herbruikbare bekers.


- COCKTAILBAR: tussen dj-stage en de grote bar

 

  • De verantwoordelijke van deze bar zal je bij de start van je shift goed uitleggen hoe je lekkere cocktails maakt. Let bij verkoop goed op leeftijd: sterke drank is verboden onder de 18. Aarzel niet in geval van twijfel om de identiteitskaart te vragen. De mogelijke controleurs zijn streng, in het verleden werden verschillende vrijwilligers en de organisatie beboet daarvoor.


- COFFEE CAFE: onze koffiebar vlakbij de buskerzone (in de rij samen met de Bar Buskerzone en het wafelkraam)
 

  • Belangrijk: Irish coffee is verboden onder de 18 jaar. Aarzel niet in geval van twijfel om identiteitskaart te vragen. De mogelijke controleurs zijn streng, in het verleden werden verschillende vrijwilligers en de organisatie beboet daarvoor.


Achter de bar en achter de toog van de eetstanden is het verboden te roken. Er worden door het ministerie van volksgezondheid controles uitgevoerd tijdens het festival, rook je sigaret dus tijdens je pauze!

Onze eigen eetstanden

In tegenstelling tot veel van onze collega’s rekenen we geen waarborg aan voor de herbruikbare bekers, dit om het jullie en het publiek niet moeilijk te maken.
 

Let wel, omdat wij elke verdwenen beker moeten betalen willen we jullie en het publiek oproepen om de herbruikbare bekers NIET MEE TE NEMEN NAAR HUIS, NIET IN DE VUILBAK TE GOOIEN, MAAR WEL ZOVEEL MOGELIJK AAN DE BARS IN TE LEVEREN. 

JE BEWIJST ONS EEN GROTE DIENST DOOR NIET ALLEEN JOUW BEKER NAAR DE BAR TE BRENGEN, MAAR OOK ALLE BEKERS DIE JE ZIET RONDSLINGEREN. Het is een kleine moeite, maar het spaart ons veel geld. Bedankt alvast.

We werken niet met een apart inzamelpunt maar wassen aan alle bars de bekers af.

Belangrijk: 1 PINT = 2 JETONS

DE MEESTE CONSUMPTIES ZIJN 2 JETONS (BIER EN FRISDRANK), MAAR ANDERE COMBINATIES ZIJN MOGELIJK. LEES AANDACHTIG DE PRIJSLIJSTEN EN LAAT JE NIET MISLEIDEN.

 

De enige juiste volgorde van werken:

1. BESTELLING OPNEMEN
2. AANTAL JETONS BEREKENEN EN ONTVANGEN EN DE JETONS METEEN IN DE BAKKEN GOOIEN
3. DE BESTELLING DOORGEVEN

​

Voor eten, drank,… moet iedereen betalen (ook je vrienden), let er dus zeer goed op dat je het juiste aantal jetons ontvangen hebt voor je doorgeeft. 


Wat en waar?

- GROTE BAR = grote tent tegenover De Zwerver
- BAR BUSKERZONE= bar tegenover het buskerpodium (Ieperleedstraat)

- BAR café: in het café
- BAR FOYER: in zaal De Zwerver

 

  • Niet op voorhand tappen, zeker tijdens kalmere momenten

  • Laat het tappen over aan je collega’s die dit kunnen, het festival komt wat te laat om als tapcursus te fungeren.

  • Meld op tijd aan de tap-verantwoordelijke wanneer je ziet dat er te weinig voorraad in de frigo’s ligt. Hij zorgt er dan voor dat de bevoorrading langskomt.

  • Bier en wijn zijn verboden onder de 16, sterke drank kan pas vanaf 18: identiteitskaart vragen indien twijfel.- verdeel het werk zo eerlijk mogelijk, iedereen helpt mee met het wassen van de herbruikbare bekers.


- COCKTAILBAR: tussen dj-stage en de grote bar

 

  • De verantwoordelijke van deze bar zal je bij de start van je shift goed uitleggen hoe je lekkere cocktails maakt. Let bij verkoop goed op leeftijd: sterke drank is verboden onder de 18. Aarzel niet in geval van twijfel om de identiteitskaart te vragen. De mogelijke controleurs zijn streng, in het verleden werden verschillende vrijwilligers en de organisatie beboet daarvoor.


- COFFEE CAFE: onze koffiebar vlakbij de buskerzone (in de rij samen met de Bar Buskerzone en het wafelkraam)
 

  • Belangrijk: Irish coffee is verboden onder de 18 jaar. Aarzel niet in geval van twijfel om identiteitskaart te vragen. De mogelijke controleurs zijn streng, in het verleden werden verschillende vrijwilligers en de organisatie beboet daarvoor.


Achter de bar en achter de toog van de eetstanden is het verboden te roken. Er worden door het ministerie van volksgezondheid controles uitgevoerd tijdens het festival, rook je sigaret dus tijdens je pauze!

Verantwoordelijken tijdens het festival

(Telefoonnummers beschikbaar tijdens het festival)

Bars op het terrein: Hans Haghebaert & Stefaan Sanders
Cocktailbar: Gwenny Coudeville & Gilles Maene
Koffiebar: Daan Depoorter
Bar Café: Gert-jan Reeskens en Nathan Kyndt (voor bands café)
Bar Foyer: Gert Jan Reeskens
De Stoove: Oliver Graulus 
Lenny’s: Anne Vandermeulen
Wafelkraam: Sabine Blontrock
Opkuis terrein & eten medewerkers: Katrien Vaneessen
Bevoorrading: Yves Bonte en Maarten Bonte, Tim Proot
Sfeerbeheer: Manu Vansteenkiste
Infokassa: Ria Constant
Financieel secretariaat: Anja Devos
Artiesten secretariaat: Steven Maes
In/Uit Apollo & Ticketscan: Bram Derudder
In/Uit De Zwerver: Gert Jan Reeskens
Backstage Kapel: Stijn Spriet
Backstage De Zwerver: Pieter Rommel
Busker Street: Jasper Vaneessen
Kerk: Pieter D’hooghe
Artist -en crew bar: Linda De Hamers, Hannah Herreman
Camping: Joris De Beckker
Parking: Gregory Hubrouck

 

bottom of page